Вчитель учням


БЕСІДИ З  ТЕХНІКИ БЕЗПЕКИ




Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів з музичного мистецтва
Рівні
Бали
Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів
І. Початковий
1
Учень (учениця) сприймає та виконує музичні твори на частковому рівні, небагатослівно їх характеризує, демонструє слабо сформоване художньо-образне мислення, елементарні навички та вміння у практичній музичній діяльності
2
Учень (учениця) володіє незначною частиною тематичного матеріалу, має слабо сформований рівень сприйняття музичних творів, виявляє певні вміння та навички, володіє незначною частиною спеціальної музичної термінології, словниковий запас дозволяє викласти думку на елементарному рівні
3
Учень (учениця) здатний сприймати та виконувати окремі фрагменти музичних творів з конкретним образно-художнім змістом, знає незначну частину музичного тематичного матеріалу; послуговуючись обмеженим термінологічним та словниковим запасом
ІІ. Середній
4
Учень (учениця) здатний сприймати та виконувати музичні твори на репродуктивному рівні, але не розуміє художньо-образної сфери музичних творів; застосування знань та спеціальної музичної термінології на практиці задовільне
5
Учень (учениця) володіє навичками й уміннями, які дають змогу проаналізувати чи виконати окремі музичні твори, котрі мають художньо конкретну словесну, понятійну основу; але не завжди вміє інтерпретувати музичні твори, які вимагають абстрактного художнього мислення; виявляє недостатнє знання спеціальної музичної термінології; словниковий запас небагатий
6
Учень (учениця) здатний сприймати і відтворювати основну частину музичного матеріалу, але має слабо сформоване художнє мислення, не завжди послідовно та логічно характеризує музичні твори, його розповідь потребує уточнень і додаткових запитань; учень (учениця) виявляє знання і розуміння основних тематичних положень, але не завжди вміє самостійно зробити порівняння, висновок щодо прослуханої чи виконаної музики
ІІІ. Достатній
7
Учень (учениця) здатний сприймати та виконувати музичні твори, але робить непереконливі висновки, непослідовно викладає свої думки, допускає термінологічні помилки; Учень (учениця) знає найважливіший тематичний музичний матеріал, але знання нестійкі; спостерігаються помітні позитивні зміни у музичній діяльності учня
8
Учень (учениця) уміє сприймати і виконувати музичні твори, досить повно аналізує художньо-образний зміст твору, але має стандартне мислення, йому бракує власних висновків, асоціацій, узагальнень, не завжди вміє поєднувати музичні твори та життєві явища; недостатньо володіє спеціальною музичною термінологією при аналізі музичних явищ
9
Учень (учениця) виявляє достатнє засвоєння тематичного музичного матеріалу, але допускає неточності у використанні спеціальної музичної термінології, які потребують зауваження чи коригування, трапляються поодинокі недоліки у виконанні музичного твору і художньо-образному оформленні своїх роздумів щодо прослуханої музики; не завжди самостійно систематизує та узагальнює музичний матеріал
ІV. Високий
10
Учень (учениця) має міцні знання програмового матеріалу, але, аналізуючи музичні твори, допускає несуттєві неточності у формулюваннях, при використанні спеціальної музичної термінології, а також під час виконання музичних творів, у більшості випадків уміє обґрунтовано довести свою думку щодо музичних явищ, йому важко виконати окремі фрагменти музичного твору. Вказані неточності може виправляти самостійно
11
Учень (учениця) володіє тематичним музичним матеріалом у межах програми, вміє використовувати набуті знання, уміння і здібності у нових музичних завданнях, демонструє знання спеціальної музичної термінології, їх усвідомлення та міцність, уміння систематизувати, узагальнювати, інтерпретувати музичні твори, асоціювати їх з творами інших мистецтв та життєвими явищами, застосовувати здобуті знання у музичній діяльності
12
Учень (учениця) має глибокі, ґрунтовні знання тематичного музичного матеріалу у межах програми, здатний узагальнювати, сприймати та виконувати музичні твори, застосовувати асоціативні зв'язки між музичними творами, творами інших мистецтв та життєвими явищами; свідомо використовувати спеціальну музичну термінологію у роздумах, висновках та узагальненнях щодо прослуханого чи виконаного твору, пропонує нетипові, цікаві художньо-творчі уявлення; рівень світосприйняття і світовідчуття мистецького мислення достатньо високий; самостійно використовує набуті знання, уміння та здібності в музичній діяльності



Вправа «Вчимося дихати»: вчитель показує картки з образними поясненнями-малюнками і пояснює як потрібно вдихати і видихати повітря.
ВДИХ
спокійний і повний,
ніби нюхаємо квітку,
але швидкий,
бо може прилетіти бджілка.
ВИДИХ
довгий і плавний,
ніби дмемо на вогник
так, щоб не загасити
полум'я свічки.
Раз – увага!
Два – вдихаймо!  
Три – співати починаймо!
Учні повторюють диригентські жести за вчителем, одночасно виконуючи команди«увага»,«вдих»,«спів (видих)».
Вокальні вправи

Вправа на дихання «Граємо на сопілочці»: кулачки складаються «трубочкою», учень дме й приспівує звуки «у-у-у». Повторити 5-6 разів.

Фонопедична вправа «каблучки»легке й рухливе цокання язичком. Повторити 5-6 разів.

АРТИКУЛЯЦІЙНІ ВПРАВИ


Фізкультхвилинка
Працювати перестали
І тепер всі дружно встали.
Будемо відпочивати,
Нумо, вправу починати!
Руки вгору, руки вниз
І легесенько пригнись.
Покрутились, повертілись,
На хвилинку зупинились.
Пострибали, пострибали,
Раз – присіли, другий – встали.
Всі за парти посідали.


Що робити, якщо ваш голос не звучить?

5-10 хвилин в день голосно читайте який-небудь текст, але без приголосних звуків. Так, фраза «П'ять вправ, щоб полюбити свій голос» буде звучати як «я-у-а-е-і-о-и-о-ю-і-о-о-о». Згодні діють як трамплін, змушуючи голосні звуки вібрувати.Потім перечитайте той же уривок тексту. Але на цей раз карбуючи приголосні. Голос знайде інтенсивність вібрації і звучання, при цьому, розуміти вас стануть краще, а ви не будете втомлюватися.

"Правила безпеки" для вокаліста

Рекомендовано кожні 15 хвилин ЗАНЯТТЯ робити перерви в 5 хвилин. Не залежно від того, виконання чи це вокальних вправ, або робота над піснею. Особливо, це важливо для новачків. Коли голосовий апарат ще не звик до великих навантажень, і голос ще не поставлено, не потрібно робити надмірних зусиль і намагатися форсувати свою вокальну розвиток. Так Ви не допоможете, а тільки нашкодите собі.
Найчастіше, новачки співають на зв'язках, і буквально через 20-30 хвилин співу у них починає боліти горло, голос сідає і трохи стає хриплим - це в тому випадку, якщо Ви ще відразу вирішили виконувати складну композицію з високими нотами. Ідіть в своєму вокальному розвитку маленькими, але зате регулярними кроками.

2. Дуже важливо в співі саме регулярність занять. І якщо Ви хочете навчитися красиво і правильно співати, займатися Вам потрібно як мінімум три рази на тиждень по 45 хвилин. Якщо Ви вже маєте певний вокальний досвід, можете займатися в сумі і більше 45 хвилин, наприклад, 2-3 години в день, але в будь-якому випадку, розбивайте своє заняття так, щоб одна його частина не перевищувала 45 хвилин.
3. Скажіть «ні» деяким продуктам до початку занять співом, або перед виступом.
Які ж продукти не слід вживати і пити? Це, так звані, дратівливі горло і зв'язки продукти: насіння, горішки, чіпси, печиво, морозиво. Слід уникати дуже холодних і дуже гарячих, а також сильно гострих і сильно солоних продуктів.
Не рекомендується пити: кава і чорний чай - вони сушать зв'язки, не можна пити газовану воду - мало того, що вона подразнює слизові оболонки рота, так ще і в самий непотрібний момент ці гази можуть почати виходити. Якщо, все ж, Ви вирішили випити чаю: пити його можна тільки без цукру, солодкий чай може викликати незмикання зв'язок.

Осінь,осінь по землі крокує.   Мінус скачати тут     Плюс тут

Осінь,осінь стала на поріг.
Осінь тихо листячко фарбує 
В жовті,та червоні кольори.
2.
Дощик пісню осені співає.
А краплинки тихо стукотять.
У таночку листячко кружляє,
І пташки у вирій вже летять.
(програш)
Осінь,осінь по землі крокує.
Осінь,осінь стала на поріг.
Осінь тихо листячко фарбує 
В жовті,та червоні кольори. 

Музика мого народу  (підсумковий урок за рік)   (4 клас)
Вступ
Сьогодні в нас підсумковий урок за рік. І ми проведемо його у вигляді тестування. Зичимо успіху!
 Тестове завдання 1
У наведеному переліку позначте прізвища українських композиторів

М. Лисенко

М. Глінка

М. Леонтович

Г. Майборода

М. Вербицький

П. Чайковський

Д. Кабалевський

О. Бородін

Тестове завдання 2

Автори Гімну України

П. Чубинський, М. Вербицький

М. Лисенко, П. Чубинський

М. Вербицький, М. Лисенко

Тестове завдання 3

Місто, що є Батьківщиною баркароли

Рим

Венеція

Варшава
Тестове завдання 4

Українські думи відрізняються від історичних пісень ...

Імпровізаційно-речитативним характером мелодики

Тематизмом

Використанням різних засобів музичної виразності

Тестове завдання 5

Автор музики до романсу «Гуде вітер вельми в полі»

М. Глінка

М. Лисенко

П. Чайковський

Тестове завдання 6

Українська народна пісня, мелодію якої М. Лисенко використав в увертюрі до опери «Тарас Бульба»

«Засвіт встали козаченьки»

«Вийди, вийди, Іванку»

«Ой на горі та й женці жнуть»
Тестове завдання 7

Позначте правильне твердження

Троїсті музики – це український народний інструментальний ансамбль

Троїсті музики – це польський народний інструментальний ансамбль

Троїсті музики – це російський народний інструментальний ансамбль
Тестове завдання 8

Позначте правильне твердження

Канон – це одноголосний твір

Канон – це багатоголосний твір, в якому всі голоси виконують одну мелодію, вступаючи почергово

Канон – це багатоголосний твір, в якому кожен голос має свою мелодію

Тестове завдання 9

Характер українських коломийок

Танцювально-жартівливий

Ліричний

Епічний

Тестове завдання 10

Пісня «Зоре моя вечірняя» є ...

Професійною

Народною
Тестове завдання 11

Риси, притаманні жартівливим пісням

Спокій, ліризм

Маршовість, бадьорість

Танцювальність, жвавість, грайливість
Підсумки уроку


Сьогодні ми підсумували знання, отримані за увесь навчальний рік. Вітаємо, якщо ви успішно впоралися із завданнями. Не засмучуйтеся, якщо виявили прогалини у знаннях. Нехай щастить!

Музичне мистецтво 4 клас  "Музика єднає світ (підсумковий урок)

Вступ
Сьогодні ми за допомогою музичної вікторини здійснимо подорож країнами світу. На карті з’являтимуться прапори тих держав, куди приведе нас музика. Пам’ятаймо, що музична мова зрозуміла без перекладу, вона інтернаціональна.

Визначте назву та автора твору і приналежність його до певної країни.

Завдання 1

Визначте назву та автора твору і приналежність його до певної країни

Звучить українська народна пісня «Реве та стогне Дніпр широкий»

Завдання 2

Визначте назву та автора твору і приналежність його до певної країни

Звучить білоруська народна пісня-танець «Бульба»

Завдання 3

Визначте назву та автора твору і приналежність його до певної країни

Звучить колискова з опери «Поргі та Бесс» Дж. Гершвіна

Завдання 4

Визначте назву та автора твору і приналежність його до певної країни

Звучить російська народна пісня «Со в’юном я хожу»

Завдання 5

Визначте назву та автора твору і приналежність його до певної країни

Звучить Мазурка Ф. Шопена

Завдання 6

Визначте назву та автора твору і приналежність його до певної країни

Звучить Е.Гріг романс «Захід сонця»

Завдання 7

Визначте назву та автора твору і приналежність його до певної країни

Звучить Чардаш з опери «Харі Янош» З. Кодая

Завдання 8

Визначте назву та автора твору і приналежність його до певної країни

Звучить болгарська народна пісня «Посадив полин я»

Завдання 9

Визначте назву та автора твору і приналежність його до певної країни

Звучить узбецький народний танець «Мавриги»

Завдання 10

Визначте назву та автора твору і приналежність його до певної країни

Звучить японську народну пісня «Вишня»

Завдання 11

Визначте назву та автора твору і приналежність його до певної країни

Звучить Грузинський народний танець «Лезгинка"

Завдання 12

Визначте назву та автора твору і приналежність його до певної країни

Звучить індонезійська народна пісня «Прогулянка з батьком»

Підсумки уроку


Сьогодні ми провели цікаву музичну вікторину і ще раз впевнилися, що між музикою різних народів немає кордонів, адже мова музики зрозуміла всім.

Художня культура
9 клас
Тестові завдання до теми : «Візуальні мистецтва»

  1. Який вид мистецтва бере свій початок від первісних мегалітичних споруд ?
а) скульптура;     б)містобудування;    в) архітектура; г) живопис.    

  1. Що визначає особливості архітектури кожного історичного періоду ?
а) призначення споруд;  б)тип споруд;  в)  конструктивне рішення;   
г)все вище перераховане.

  1. Де зародилось паркове мистецтво?
а) у Франції;  б) в Італії; в) В Україні; г) В Китаї.

  1. По відношеню до чого скульптуру поділяють на круглу та рельєф ?
а) до матеріалу; б) до освітлення;  в) до тла; г) до розташування.

  1. Що не належить до скульптури малих форм ?
а) монета;   б) бюст;  в)медаль; г) інталія.

  1. Що є основою  мови графічного мистецтва?
а) лінія, штрих, пляма;  б) лінія, колір, штрих; в) пляма, точка, шрих;
г) тло, лінія, штрих, пляма.
    
  1. Що не належить до промислової графіки ?
а) гроші;   б)товарний ярлик;  в) журнал;  г) листівка.

  1. Який вид живопису тісно пов’язаний з архітектурою?
а) декоративний; б) монументальний; в) станковий;  г) декораційний.

  1. Що не належить до декораційного живопису ?
а) ескізи костюмів; б) картини; в) театральні декорації; г) кінодекорації.

  1.  Який жанр живопису виник не так давно ?
а) анімалістичний;  б)портретний;   в)станковий;   г) пейзажний.

  1. Що таке колорит?
а) гармонійне поєднання кольорів; б) поєднання непоєднуваних кольорів;
в) кількість певного кольорового тону в даному кольорі.

  1. Хто з перерахованих нижче людей не мав жодного відношення до фотографії?
а) Ж. Н. Н’єпс;  б) Л. Дагер; в) брати Люм’єр;  г) Г.Клімт.

Тестові завдання з теми «Театр як синтез мистецтв»
1.У  перекладі з давньогрецької мови театр означає:

А) гра акторів                                              Б) видовище                          В) ігрища

2. Покровитель театру у Стародавній Греції…

А) бог Зевс                                                   Б) бог Діонісій                      В) богиня Венера
                           
4. Оновлення  театру відбулося у добу Відродження. Світовою вершиною ренесансного театру стала творчість …
А)  Софокла                                                
Б)В.Шекспіра                      
В)І.Котляревського
5. Позначте види театру де присутність актора на сцені не обов’язкова
 А) театр тіней                                            
Б) ляльковий театр               
В) театр пантоміми
6. Вид музично-сценічного мистецтва, зміст якого розкривається в хореографічних образах. Складові якого є музика, танець – класичний і характерний – пантоміма, лібрето, сценографія.
А) ритмічний танець
Б) балет
В) оперета
7. Сценічною особливістю мистецтва хореографії є…
А) ритмічність рухів
Б) зв’язок із музикою, яка диктує хореографічний образ
В) сценічний малюнок танцю
8. Позначте правильні відповіді
Мистецтво театру має різновиди:
А) драматичний театр
Б) музично-драматичний театр
В)театр ляльок
Г) детективно-драматичний театр
9. Позначте правильну відповідь
Цей представник театральної професії: пише тексти, переробляє літературні твори для театрального виконання.
А) режисер
Б) драматург
В) сценограф
10.Театральна професія  виникла у Японії. Так називають акторів, які озвучують ролі в аніме, відеоіграх, іноземних кінофільмах, на радіо і телебаченні:
А) сейю
Б) сенджу
В) сенсеу
11. Вид сценічного мистецтва, що відображує життя в сценічній дії, яку виконують актори перед глядачами  це –
А) балет
Б) театр
В) опера
Тестові завдання з теми «Екранні мистецтва»
1.Хто є автором поданого вислову: «Кіно має так діяти на вас, щоб ви забували, що сидите у кінотеатрі».

А) Ромен Ролан
Б) Роман Поланські
В) Огюст Люм’єр

2. Їх вважають «батьками кінематографа»

А) брати Люм’єри
Б) брати Карамазови
В) брати  Доф’ю

3.Встановіть відповідність

Кіномистецтво прийнято ділити на такі основні види:
 - художній  кінематограф                                      є особливим засобом образної публіцистики
- документальний кінематограф                            у якому засобом виконавської творчості втілюється  
                                                                                  художній задум
- мультиплікація                                                      використовується для пропаганди знань
- науково-популярний                                            «оживлення» графічних чи лялькових персонажів
  кінематограф         
                                                                
4. Фільми, що мають розрядити глядача, покращити його настрій:

А) трилер
Б) кінокомедія
В) пародія
5. Міжнародний кінофестиваль який щорічно проходить у Німеччині
А) Канський
Б) Берлінале
В) Венеціанський 
7.  Режисер мультфільму «Як козаки у футбол грали»
А)Д.Черкаський                               Б)В.Дахно                             В) С.Панкратов

8. Найвідоміша кіностудія світу
А) Мосфільм                                     Б) Боллівуд                           В) Голлівуд

9. Режисер  кінострічки «Земля», визнаної в числі 12 найкращих фільмів усіх часів і народів
А) Л.Осика                                      Б) О.Довженко                      В)П.Тодоровський

10.  Відомий український актор який зіграв Тараса Бульбу у однойменному кінофільмі  режисера В.Бортка
А) Б.Бенюк                           Б)Б.Ступка                            В)І.Миколайчук

11. Виробництво аудіовізуальних програм і передач та /або їх поширення

А) кіномистецтво                 Б) мультиплікація                В) телебачення

Тестові завдання з теми «Основи художньої культури»
1.                  Конгломерат різних культур, створених народами, що живуть в певному суспільному географічному ареалі це –
А) регіональна культура
Б) етнічна культура
В) домінуюча культура

2.      Ядром художньої культури є:
А) культура світу
Б) мистецтво
В)  світогляд

3.      Хто є автором слів: «Краса врятує світ»
А) Ф.Достоєвський                                  
Б)М.Гоголь                                    
В)Т.Шевченко

4.Вставте пропущене слово.
 Люди які мають спеціальну фахову підготовку творять ……. культуру.
А) народну                                    
Б) соціальну                                              
В)професійну

55.   Художній образ  це –
А) зіставлення і поєднання різних елементів реального і уявного
Б) поєднання дійсності і творчої індивідуальності митця
В) реальні образи і художня творчість

66.  Авангардний театр, пов’язаний із західноєвропейською драматургією 50-60 –х рр. ХХ ст., один із виявів авангардизму в мистецтві називають …

А) театр абсурду                           
Б) театр комедії і сатири              
В) авангардний театр
7. Історію культури античного світу  науковці поділяють на…

А) давньогрецька, давньоримська         
Б) антична, грецька                      
В) міфологічна, світська

8.Донжон це –

А) замкова стіна                           
Б)рів навколо замку                                 
В) кругла вежа
9. У  епоху бароко поширюється літературний жанр…
А) поезія                                        
Б) роман                                        
В) оповідання

10.Художній стиль, що відображає життя у формах самого життя це –
А) імпресіонізм                             
Б) реалізм                                      
В) романтизм

11.Позначте правильні відповіді.
Якщо говорити про музику періоду  імпресіонізму то перш за все слід відзначити 
А) К.Дебюссі                          
Б) М.Равеля                                               
В) Е. Саті

12.Позначте правильні відповіді.
До національної культурної спадщини належать…
А) бібліотеки                                
Б) музеї                                          В) церкви 












Немає коментарів:

Дописати коментар