Мистецтво 1-11 класи

СПИСОК ДЕРЖАВНИХ ДОКУМЕНТІВ ЩОДО НОВОЇ МИСТЕЦЬКОЇ ОСВІТИ
Типові освітні програми «Мистецтво» для 1-4 класів, 5-9, 10-11 класи https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/navchalni-programi.
   Оновлені програми для основної школи освітньої галузі «Мистецтво https://artmon59-new.ed-era.com/.
    Програма «Мистецтво» профільний рівень та рівень стандартуhttps://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/navchalni-programi/navchalni-programi-dlya-10-11-klasiv

Система оцінювання результатів навчання в освітній галузі «Мистецтво»

ґрунтується на позитивному ставленні до кожного учня (учениці). Оцінюється не рівень недоліків і прорахунків, а рівень прогресу особистісних досягнень. Тому критерієм перевірки та оцінювання результатів мистецької освіти є динаміка особистісного розвитку учня (учениці) та його (її) ставлення до опанування предмету.Безперечно, певну роль у мистецькій сфері відіграють спеціальні художні здібності (музичний слух, вокальні дані, відчуття ритму, кольору, пропорцій, симультанне образне сприймання тощо), які можуть впливати на освітні результати учнів. Проте для створення об’єктивності системи оцінювання перевірка має інтегрувати з одного боку досягнення учнів у різних видах діяльності, з іншого - їх ставлення до предмету, активність та ініціативність, що дасть можливість ефективніше відслідкувати особистісний зріст учня (учениці), оцінити його (її) роботу в освітній діяльності і саморозвитку. Саме тому індивідуальний і диференційований підходи до оцінювання мають надзвичайно важливе значення.
До основних видів оцінювання належать: поточне, тематичне і підсумкове (семестрове і річне). Додатковими засобами стимулювання пізнавальної активності учнів є самооцінка та оцінювання результатів спільної діяльності за попередньо визначеними критеріямита художньо-творче самовираження, які мають бути збалансованими між собою.

Підручник "Мистецтво"1клас

Календарно-тематичне  планування уроків мистецтва у 1 класі до підручника «Мистецтво»
Автори О. Калініченко, Л. Аристова Видавничий дім «Освіта», 2018 рік
(2 год. на тиждень)
(За програмою О. Савченко та Р. Шияна)


уроку
Дата
Зміст уроків
з образотворчого мистецтва
Зміст уроків
з музичного мистецтва


1 семестр

1


2

Тема 1. Здрастуй, школо!
Мистецтво, образотворче мистецтво митець, лінія.
СМ: М.Вітт «Друзі», скульптура у парку м. Харків.
ХТД: Зображення чарівної мистецької стежинки (акварель, фломастери, олівці).
Музика; музичні звуки; пісня.
СМ: В.-А. Моцарт. «Маленька нічна серенада» (1 ч.); муз. І. Кириліної,
сл. П. Воронька «Засмутилось кошеня». ХТД: «Перший дзвоник» сл. і муз.
Н. Май – розучування; інструментальне музикування (трикутник).

3


4

Тема 2. Ми – учні чарівниці Гармонії
Форма предмета (прямокутник, трикутник, круг), прості форми. СМ: фотографії шкіл.
ХТД: Зображення школи чарівниці Гармонії (кольоровий папір, аплікація).
Мелодія.
СМ: В. Подвала. «Музичні загадки». ХТД: «Перший дзвоник» сл. і муз.
Н. Май – виконання з рухами; вокальна імпровізація.
М/ф «Маленький Моцарт».

5


6

Тема 3. Мої друзі – іграшки
Емоційне сприймання картин. Прості форми (повторення).
СМ: І.Шері «Безмежна уява», М.і І.Гармаш «Обійми з Мінні».
ХТД: Зображення улюбленої іграшки-друга (гуаш).
Композитор, виконавець. Будова пісні. Марш.
СМ: П. Чайковський «Хвороба ляльки»,
«Нова лялька», «Марш дерев’яних солдатиків» з «Дитячого альбому» ХТД: «Мушка лапки рахувала»
муз. А. Олєйникової сл. Т. Єфімова (укр. текст Л. Ратич) – розучування, виконання з рухами

7


8

Тема 4. Милуємося довкіллям
Довкілля, декор, орнамент. СМ: І.Брошкевич «Глечик», вишитий рушник (фрагмент).
ХТД ГР: Прикрашання куточка шкільного подвір’я орнаментом з природних матеріалів.
Високі й низькі звуки.
СМ: Е. Гріг «Пташка», Д. Шостакович
«Ведмідь».
ХТД: «Мушка лапки рахувала» муз. А. Олєйникової сл. Т. Єфімова (укр. текст Л. Ратич) - виконання з рухами; імпровізація на ДМІ.
М/ф «Ведмедик і той, що живе в річці»


Тема 5. Щедра осінь

9


10

Скульптура, прості об’ємні форми.
СМ: Р.Клірфілд «Вівтар дня подяки ІІІ», твори скульптури. ХТД: Ліплення овочів і фруктів – дарів осені (пластилін).
ГР: Викладення виліплених овочів і фруктів на картонній тарілці.
Гучні й тихі звуки (форте, піано).
СМ: М. Парцхаладзе «Осінній дощик», В. Косенко «Пасторальна»
ХТД: у.н.п. «Ходить гарбуз по городу» - інсценізація, виконання з рухами; музично-дидактична гра «Луна» (форте – піано).




Тема 6. Наша Батьківщина – рідна Україна

11


12

Основні та похідні кольори, палітра.
СМ: Й.Бокшай «Осінь золота». ХТД: Зображення осіннього краєвиду за допомогою тільки жовтої, червоної і синьої фарби (акварель; гуаш і кольоровий папір).
Ритм; танець; українські народні танці («Козачок», «Гопак»)
СМ: у.н.т. «Козачок», «Гопак» ХТД: «Ой заграйте, дударики» муз. А. Філіпенка, сл. В. Панченка – розучування.


Тема 7. Мистецькі професії

13


14

Художник, скульптор.
СМ: Б. Мазур «Кіт Пантелеймон», В.Єрко, ілюстрація, К.Ларссон
«Автопортрет за мольбертом». ХТД: Створення зображення шляхом домальовування лінії, цифри, літери (олівці,
фломастери).
Музикант, виконавець. Українські народні музичні інструменти (бандура, сопілка, скрипка); інструментальний супровід.
СМ: Награвання українських мелодій на бандурі, сопілці, скрипці тощо (на вибір учителя).
М/ф «Бременські музиканти»
ХТД: «Ой заграйте, дударики» муз. А.Філіпенка, сл. В.Панченка – виконання з рухами.


Тема 8. Мої захоплення

15


16

Художник, скульптор (повторення).
СМ: К.Зеллер «Риба-клоун», скульптура-рельєф «Риба». ХТД: Зображення рибки з пластиліну на картоні.
ГР: Створення колективної композиції-«акваріуму».
Презентація спільної роботи.
Довгі й короткі звуки. Знайомство з нотним записом; графічне зображення тривалості звуків.
СМ: К. Сен-Санс «Акваріум», «Лебідь». ХТД: «Кицю, кицю, де була?»
муз. І.Островерхого, сл. М.Пономаренко; проплескування ритму.


Тема 9. Завітаємо до театру

17


18

Театр, сцена, декорації, костюми. СМ: Фото фрагменту із спектаклю
«Коза-Дереза» на сцені театру. ХТД: Створення маски для одного з персонажів української народної казки «Коза-Дереза» (матеріали
на вибір).
Опера; соліст, хор.
СМ: М. Лисенко. Пісня Кози, пісня Вовчика з опери «Коза-Дереза».
ХТД: М. Лисенко Теми з опери «Коза- Дереза»: пісня Кози, пісня Вовчика – розучування.


Тема 10. Ми — актори, ми — костюмери

19


20

Художник, театральний костюм (повторення).
СМ: Фото персонажів вистав у театральних костюмах.
ХТД: Зображення орнаменту для сорочки-вишиванки персонажа казки «Коза-Дереза» (олівці,
фломастери).
Опера (повторення); актор.
СМ: М. Лисенко. Пісня Лисичка, пісня Рака з опери «Коза-Дереза».
ХТД: М. Лисенко Теми з опери «Коза- Дереза»: пісня Лисичка, пісня Рака – розучування; пісня Кози, пісня Вовчика – виконання в ролях.


Тема 11. «Лускунчик» на театральній сцені

21


22

Художник у театрі, декорації (повторення).
СМ: Фото сцени з вистави
«Лускунчик», Д. Хіггінс Ескіз декорації до «Лускунчика».
Балет, балерина, танцівник.
СМ: П. Чайковський. «Лускунчик» (фрагменти з балету).
ХТД: «Святий Миколай» муз. і сл. Н. Гороховської. Імпровізація




ХТД: Зображення новорічної
іграшки для декорації до вистави
«Лускунчик» (акварель).
танцювальних рухів під музику балету П.Чайковського.


Тема 12. Зима-чарівниця

23


24

Холодні кольори.
СМ: М.Глущенко «Зима», Ю.Писар «Зимова ідилія»,
О.Вакуленко «Казкова зима». ХТД: Зображення засніженого міста або села (кольоровий папір або картон; гуаш).
Темп. П’єса.
СМ: Я. Степовий «Сніжинки».
ХТД: «Пісня про Новий рік» муз. і сл.
Н. Май – розучування; пластична імпровізація.
М/ф «Таємна служба Санта-Клауса».


Тема 13. Зустрічаємо Новий рік

25


26

Свято Нового року. Форма, декор (повторення).
СМ: Ілюстрації до казок: Д.Дейлі
«Лускунчик», Е.Булатов, О.Васильєв «Попелюшка». ХТД: Зображення казкового годинника (матеріали на вибір).
Темп.
СМ: Український народний танець
«Метелиця»; К. Дебюссі «Сніг танцює». ХТД: «Пісня про Новий рік» муз. і сл. Н.
Май (виконання). Українська народна пісня-гра «Іде, іде дід» (виконання з рухами).


Тема 14. Зимові свята

27


28

Витинанка. Розміщення зображення на аркуші.
СМ: М. Янко «Дерево життя», зразки витинанок.
ХТД: Зображення зимового лісу за допомогою витинанки
(кольоровий папір, картон).
Колядки, щедрівки.
СМ: у.н.п. «Коляд, коляд, колядниця»,
«Щедрик» в обробці М. Леонтовича. ХТД: Українська щедрівка «Щедрівочка щедрувала» – розучування; вокальна
імпровізація (пісня-побажання до новорічних свят).
К/ф «Один вдома» (фрагмент).


Перевір себе
29

30

Узагальнення. Відповіді на запитання і завдання.
Підготовка до різдвяно- новорічних свят
Узагальнення. Відповіді на запитання і завдання.
Урок-концерт: музичні твори на вибір учителя та учнів.


2 семестр


Тема 15. Мандруємо Європою

31


32

Форми транспорту.
СМ: Ю.Шевчук «Прага. Вулиця Капрова», В.Микитенко
«Фленсбург. Німеччина», порцелянова фігурка «Карета Попелюшки».
ХТД: Зображення транспорту на вибір: карети, автомобіля або літака (воскові олівці,
фломастери).
Ритм. знайомство з нотним записом (нотний стан, скрипковий ключ).
СМ: П. Чайковський. «Старовинна
французька пісня», «Німецька пісенька»,
«Неаполітанська пісенька» з «Дитячого альбому».
М/ф «Дитячий альбом».
ХТД: «Букварик» муз. А. Олєйнікової. сл. Л. Ратич – розучування; виконання ритму за записом.


Тема 16. Танцювальні захоплення європейців

33


34

Танець, пози і рухи танцівників. СМ: Ф. Харді «Танок голландських дітей»; П. Шассель
«Фанданго»; «Тарантела». ХТД: Зображення дітей, які весело танцюють (олівці,
фломастери).
Танець, менует, тарантела
СМ: Ф. Рамо «Менует» (клавесин), Л. Бетховен «Німецький танець», Дж. Россіні «Тарантела».
ХТД: виконання на ДМІ супроводу до німецького танцю; ритмічна
імпровізація. «Букварик» муз.
А.Олєйнікової сл. Л.Ратич – виконання з





рухами.
М/ф «Красуня і чудовисько»,
«Білосніжка».


Тема 17. Професії в кіномистецтві

35


36

Художник-мультиплікатор. СМ: Зображення героїв мультфільму «Чіп і Дейл». ХТД: Створення образу персонажа для мультфільму та
його зображення (пластилін або олівці, фломастери).
Оркестр, диригент.
М/ф «Фантазія» (фрагменти).
СМ: Поль Дюка «Учень чарівника». ХТД: Гра «Диригент», фрагменти мелодій з мультфільмів (на вибір вчителя) - розучування


Тема 18. Мистецтво і техніка

37


38

Художник-дизайнер. СМ: Фото комп’ютера,
мобільного телефона тощо; зображення смайликів.
ХТД: Створення образу українського смайлика, зображення його з передачею емоцій (олівці, фломастери; кольоровий папір).
Електронна музика, синтезатор, ринг тон. Ноти в межах І октави.
СМ: Й.-С. Бах. «Жарт» (соло флейти, рингтон).
М/ф «Чарівна флейта».
ХТД: «Робот» муз. М. Ведмедері сл. Л. Куліша-Зінькова – розучування.


Тема 19. Світ рослин у мистецтві

39


40

Декоративне зображення. СМ: М.Приймаченко «Квіти»,
А.Коттерілл «Рожеві тюльпани». ХТД: Створення декоративної квітки (кольоровий папір).
ГР: Створення колективної декоративної композиції
«Квіткова галявина».
Музична фраза. Ноти в межах І октави. СМ: А. Вівальді «Весна», у. н. п.
«Стелися барвінку».
ХТД: «Робот» муз. М.Ведмедері сл. Л.Куліша-Зінькова – виконання; у.н.п.- гра «Мак» - розучування, виконання


Тема 20. Світ тварин у мистецтві

41


42

Народні майстри. Українські народні іграшки, свистунці.
СМ: Фото українських народних іграшок.
ХТД: Ліплення одного з персонажів української народної казки «Лисичка, Котик і Півник» (пластилін).
Ноти в межах І октави.
СМ: К. Стеценко. Опера «Лисичка, Котик і Півник» (фрагменти І дії): Пісня Котика «Ти, мій брате півнику»; Пісня Лисички «Півнику-братику, ясний соколику»; Пісня Півника «Котику-
братику, несе мене Лиска».
М/ф «Лисичка, Котик і Півник». ХТД: «Зайчик і лисичка» муз.
Я. Степового слова народні – розучування, виконання у ролях.


Тема 21. Краса весни

43


44

Відтінки кольору. Монотипія. Розміщення зображення на горизонтальному або вертикальному аркуші.
СМ: М. Глущенко «Латаття». ХТД: Виконання весняної монотипії з відтінків зеленого
кольору (гуаш).
Вальс, веснянки, пісні-заклички
СМ: Й. Штраус. Вальс «Весняні голоси»; у.н.п. «Вийди, вийди, сонечко».
ХТД: вокальна імпровізація (пісні- заклички); «Повертайся, ластівко» муз. В. Верменича сл.
М. Сингаївського – розучування.


Тема 22. Мистецтво і здоров’я

45

Теплі кольори.
СМ: Натюрморти з фруктами:
Пісні-ігри, хоровод. Ноти в межах І
октави.



46

О.Коцура, М.Дж.Ленг, К.Вернер. ХТД: Зображення фруктів і овочів теплих кольорів (акварель).
СМ: М. Скорик Народний танець. ХТД: «Повертайся, ластівко» муз. В.Верменича, сл. М.Сингаївського – виконання; пісня-гра «Труби, Грицю, в
рукавицю» – розучування, гра.


Тема 23. Спорт і мистецтво

47


48

Форма і декор.
СМ: Х.-Л.Келер «Дівчата», А.Морган «Лижники».
ХТД: Зображення медалі переможця спортивного змагання (акварель, олівці, фломастери).
Музична мова: динаміка, темп, ритм. СМ: В. Сильвестров Марш.
ХТД: «Фізкультхвилинка» муз. В.Дем’янчука, сл. Л. Кондрацької – розучування; гра на ДМІ.
М/ф «Як козаки у футбол грали».


Тема 24. Великодні писанки

49


50

Великдень, писанка, візерунки, знаки.
СМ: Фото писанок, зображення знаків.
ХТД: Зображення писанки із прадавніми візерунками, знаками (тонований папір, олівці,
фломастери).
Музична мова: мелодія, динаміка, темп, ритм
М/ф «Грицеві писанки».
СМ: «Писанка» муз. М.Бурмаки, сл. К.Перелісної.
ХТД: «Фізкультхвилинка» муз. В. Дем’янчука, сл. Л. Кондрацької – виконання; «Веселкові писанки» муз. і сл. В. Качан, О. Качан – розучування.


Тема 25. Герої дитячих книжок

51



52

Композиція.
СМ: Ілюстрації до казки Ш.Перро
«Кіт у чоботях».
ХТД: Створення ілюстрації до української казки (олівці,
фломастери).
ГР: Складання намальованих
ілюстрацій до певної казки в одну книжку.
Балет.
СМ: П. Чайковський. Балет «Спляча красуня» (3 дія), фрагменти («Вовк і
Червона шапочка»; «Кіт у чоботях і біла кішечка»; «Попелюшка і принц Фортюне»; «Хлопчик-мізинчик, його
брати і Людожер»). М/ф «Спляча красуня».
ХТД: «Веселкові писанки» муз. і сл. В.Качан, О.Качан – виконання.


Тема 26. У родинному колі

53


54

Розміщення зображення вертикально чи горизонтально відповідно до задуму.
СМ: Д.Мартіашвілі «Забудова», Н.Гусафссон «Полуниця», Г.Назаренко «Петриківський розпис».
ХТД: Зображення будинку, де живе родина (кольорові або воскові олівці, крейди).
Музичний супровід.
СМ: Б. Фільц. Бабусина казка. Г. Сасько. Дідусева казка.
ХТД: «Вишиванка» муз. В. Верменича сл. М. Сингаївського – розучування; вокальна імпровізація.


Тема 27. Ми – українці

55


56

Вишиванка, рушник.
СМ: М.Приймаченко «Каравай», О.Збруцька «Світ дитинства», О.Пашинський «Засвіт встали козаченьки», В.Стаднічук «На
Запорізькій Січі», С.Глущук «Іван Голота».
ХТД: Зображення козака – хороброго воїна (матеріали на вибір).
Маршова музика (повторення).
СМ: Є. Адамцевич. Запорізький марш ХТД: інструментальне імпровізування;
«Вишиванка» муз. В. Верменича сл. М.Сингаївського – виконання; «Будем козаками» муз. і сл. А. Загрудного - розучування; ритмічна імпровізація М/ф «Слово української дитини».




Тема 28. Веселкове диво

57


58

Послідовність кольорів веселки. СМ: О.Збруцька «Веселка», Н.Хелі Хатчинсон «Ферма»,
Т.Хендерсон Сміт «Веселка і затока».
ХТД: Зображення веселки (на
вибір: олівці, крейди, фломастери, акварель, гуаш).
Музична мова.
СМ: А.Куїнджі «Веселка», С. Прокоф’єв
«Дощ і веселка».
ХТД: гра «Музична луна» муз. і сл. М. Андрєєвої; ритмічна імпровізація;
«Будем козаками» муз. муз. і сл. А.Загрудного – виконання


Тема 29. Зустрічаймо літо!

59


60

Особливості форми метелика. Основні і похідні, теплі і холодні кольори (повторення).
СМ: Д. Галчутт «Метелики». ХТД: Зображення
різнокольорового метелика (олівці, фломастери).
Ноти в межах І октави (узагальнення). СМ: В. Барвінський «Сонечко», Е. Гріг
«Метелик».
ХТД: «Барви рідної землі» муз. О.Злотника сл. О.Вратарьова –
розучування; пластична імпровізація (танок «Веселі метелики»)


Тема 30. Свято мистецтва

61


62

Підготовка малюнків для шкільної виставки.
СМ: Послідовність оформлення малюнка в рамку.
ХТД: Виготовлення рамок для кращих малюнків.
Підсумковий урок.
СМ: слухання музичних творів (на вибір учителя та за бажанням учнів).
ХТД: створення програми уроку- концерту.


Перевір себе

63

64

Узагальнення. Відповіді на запитання і завдання.
Підготовка виставки дитячих малюнків.
Узагальнення. Відповіді на запитання і завдання.
Урок-концерт: музичні твори на вибір учителя та учнів.


СМ – сприймання мистецтва
ХТД – художньо-творча діяльність ДМІ – дитячі музичні інструменти ГР – групова робота



Календарні плани «Мистецтво 8 клас»
№ уроку,
дата
Назва теми
Художні твори для сприймання
Творче практичне завдання з образотворчого мистецтва
Музичні твори для сприймання
Твори для співу
1,2
Таємниці мистецтва Стародавнього Єгипту
(с.10-17).

Піраміди, Великий сфінкс, храми в Луксорі й Карнаку.
Скульптура: монументальна і малих форм, рельєфи.
Фрески храму Абу-Сімбел із зображенням танцівниць, арфісток та інших музикантів.
Прикраси із зображенням священного скарабея (жука з крилами).

1.Намалюй пейзаж із пірамідами, за бажанням застосуй стафаж. Орієнтовні теми: «Караван у пустелі», «Сфінкс – охоронець пірамід» (графітні і кольорові олівці, фломастери, сангіна).
2.Створи ескіз декорації для опери «Аїда», використай  зображення деталей давньоєгипетських храмів, колон. (графітні і кольорові олівці, фломастери).
3.Групова робота. Об’єднайтеся у «майстерні ювелірів» та створіть ескізи прикрас за єгипетськими мотивами. Орієнтовні теми: «Сонце – володар світу», «Таємничий скарабей», «Чарівний лотос».
Дж. Верді Опера «Аїда»: Марш
А.Побужанська «Кольорова планета»
3,4
Мистецтво античності – колиска
європейської цивілізації
(с. 18-25)

Парфенон. Рельєф Аполлон, Афіна і 9 муз. Колони доричного, іонічного і коринфського ордерів (порівняння). Венера Мілоська, Мірон Дискобол. Вазопис (чорнофігурний і червонофігурний) різних форм: кратер, лекіф, амфора. Зображення виконавців на кіфарі, лірі.

Колізей, Пантеон, Триумфальна арка в Римі. Скульптура імператор Август. Фаюмські портрети. Мозаїки із зображенням виконавців на музичних інструментах: кіфара, авлос, гідравлос.
1. Намалюй давньогрецьку вазу, декоровану орнаментом (графітні і кольорові олівці, фломастери, гелева ручка, тоновий папір).
2. Створи ескіз рекламного плаката для туристичної фірми «Запрошуємо до Греції», використай елементи античного мистецтва: архітектури, скульптури, зображень музичних інструментів, театральних масок (матеріали на вибір).
3. Намалюй римський Колізей  (графітні олівці, фломастери)
А. Хачатурян Балет «Спартак»: Тріумф Риму, Цирк.
Л.Горова «Музика звучить»
5,6
Пам’ятки мистецтва Північного Причорномор’я і Скіфії
(с. 26-35)

Нікопольська скіфська срібна амфора. Зразки скіфського золотарства: Пектораль з кургану «Товста Могила», гребінь з кургану Солоха, пластини із зображенням тварин (скіфський «звіриний» стиль).

Херсонес Таврійський: античний амфітеатр. Голова Богині Деметри, майстерня художника (розписи зі  склепів у Пантікапеї (Керч). Портрет Понтійського царя Мітрідата УІ Євпатора. Керамічний посуд, монети, прикраси з Ольвії.
1.Створи ілюстрацію до пісні «Ольвія» у вигляді колажу із зображенням фрагментів античних споруд різних ордерів на тлі морського пейзажу (кольоровий папір, графітні олівці, сангіна, різнофактурні матеріали).
2.Створи рельєф в анімалістичному жанрі, за мотивами скіфського «звіриного стилю» (фольга, пластилін, покриття «металік», лак золотистого або бронзового кольору). Спробуй передати рух тварини. Орієнтовні теми:  «Кінь», «Лосеня», «Олень», «Грифон».
С. Прокоф’єв
«Скіфська сюїта для симфонічного оркестру» (І ч.)
К. Бужинська «Як у нас на Україні»


















7,8
Мистецькі перлини Візантії та Київської держави
(с. 36-45).

Собор Св. Софії в (Стамбул, Турція). Мозаїки церкви Сан-Вітале у.Равенні (Італія).
Спасо-Преображенський собор у Чернігові, Успенський собор у Володимирі-Волинському. Мініатюри з Остромирового Євангелія. Аліпій-іконописець – гравюра з Києво-Печерського патерика. Ікона Вишгородська Богоматір. Собор Св. Софії в Києві: фрески, мозаїки.
М.Реріх Скоморохи Скула та Єрошка
1.Виконай замальовки візантійського орнаменту. Поміркуй і запропонуй, як його можна використати у дизайні сучасного одягу та аксесуарів(графітні й кольорові олівці, фломастери)).
2.Створи ескіз мозаїки (квіти, птахи тощо) у візантійському стилі для оформлення інтер’єру (кольоровий папір, різнофактурні матеріали, пластилін).
3.Колективна робота. Намалюйте ілюстрації до «Слова о полку Ігоревім» (графітні, кольорові олівці, гелева ручка).
Київський знаменний розспів. К.Стеценко Всенощна; І.Карабіць Опера-ораторія «Київські фрески»; Ф.Степурко Духовні твори (на вибір).
І.Шамо «Києве мій».

9,10
Романська архітектура. Лицарський кодекс честі
(с. 46-55)

Нотр-Дам ля Гранд у Пуатьє, (Франція). Церква Св. Пантелеймона у Галичі. Фреска церкви Св. Климента у Таулі, (Іспанія). Ансамбль у Пізі (Італія). Замок Каркасон  (Франція), Аккерманська та Хотинська фортеці. В.Карпаччо Портрет Лицаря. Герби міст України, Європи
1. Створи ескіз герба своєї школи або міста (кольоровий папір, ножиці, клей).
2. Зобрази середньовічний замок-фортецю у романському стилі (графітні , кольорові олівці, вугіль, сангіна, тонований папір).
3. Групова робота. Організуйте «Театральне ательє»: створіть ескізи костюмів для  головних персонажів опери «Іоланта» враховуючи особливості одягу, притаманні добі середньовічних лицарів.
П. Чайковський Опера «Іоланта» (фрагменти на вибір).
С. Прокоф’єв Танок лицарів з балету «Ромео і Джульєтта».
Французькі народні пісні «Каде Руссель», «Брате Якоб» (французькою, англійською, німецькою мовами).






11,12
Готика
(с. 56-63)

Собор Паризької Богоматері (портал, химери); Реймський собор (Франція); Собор у Бургосі (Іспанія); Собор Св. Анни у Вільнюсі. Ратуша у Брюгге (Бельгія); Оксфордський університет (Велика Британія). Вітражі капели Сент-Шапель у Парижі. Костьол у Берегово (Закарпатська обл.). Середньовічні мініатюри. Часослов герцога Беррійсього.
1. Створи ескіз вітража з геометричними або рослинними мотивами для вікна певної форми - круглого, прямокутного або стрільчастого (графітні, кольорові олівці, фломастери).
2.Групова робота. Створіть ескіз календаря (кольорові олівці, фломастери, акварель, пензлі, кольоровий папір, клей). За бажанням розробіть шрифт з елементами готичного стилю.
К. Орф Кантата «Карміна Бурана»;  О.Респігі Сюїта для оркестру «Церковні вітражі».
Митяєв “Изгиб гитары нежной”
13,14
Ідеали й образи
Ренесансу
(с. 64-73)

Собор Санта Марія дель Фьоре у Флоренції та Собор Св. Петра в Римі (порівняння). Мікеланджело П’єта (1499) і П’єта (1550) - (порівняння). Давид Донателло, Вероккіо, Мікеланджело (порівняння). Рафаель Санті Афінська школа, Сикстинська Мадонна, С.Ботічеллі Мадонна Магніфікат, Тіціан Мадонна з кроликом, Леонардо да Вінчі Мадонна з квіткою (порівняння). Л. Коста Концерт
1.Намалюй живописний парний портрет літературних героїв доби Відродження (Ромео і Джульєтта, Дон-Кіхот і Санчо Панса або ін.) (акварель або гуаш, пензлі).
2.Намалюй автопортрет (за бажанням - в інтер’єрі), намагайся передати у ньому свій характер, світ захоплень (графітні олівці, акварель або гуаш, пензлі).
Дж. Палестріна Меса Папи Марчело.
С.Яремова «Мамині очі».










15,16
Шедеври Північного Відродження(с. 74-83)

Підгорецький замок. Каплиця Боїмів, будинок Корнякта у Львові. Ансамбль Львівського братства
Лувр. Ван Ейк Портрет подружжя Арнольфіні, І.Босх Концерт у яйці, П.Брейгель Старший  Мисливці на снігу, Фламандські прислів’я; А.Дюрер Автопортрет. Ян і Хуберт ван Ейки Гентський вівтар і Маттіас Грюневальд Ізенгеймський вівтар (порівняння)
1. Колективна робота. Орієнтуючись на картини Брейгеля Старшого «Фламандські прислів’я», вигадайте символічні сюжети до українських прислів’їв і приказок. Намалюйте серію ілюстрацій і проведіть виставку «Енциклопедія народної мудрості»»
2. Намалюй зимовий пейзаж, намагаючись створити настрій природи (гуаш).
О.Лассо Хори «Луна, «Тік-Так»». М.Скорик Три фантазії для лютні зі Львівської табулатури ХУІ ст.
Федишина «Україна колядує»
17,18
Бароко: архітектура, скульптура, живопис
(с. 88-97)

Церква на площі Навона (арх. Ф. Барроміні). Площа Св. Петра та Фонтан Фіумі в Римі (арх. Дж.Берніні). Дж Берніні Екстаз Св. Терези. Інтер’єри палаців: Шенбрун у Відні та Еггенберг у Граці (Австрія). Цвінгер. Караваджо Автопортрет; Д.Веласкес Меніни; Рембранд ван Рейн Автопортет, Нічний дозор; П.-П.Рубенс Портрет Гелени Фоурмен з дітьми; Я.Вермеєр Панорама Делфта, Молода жінка з глечиком води; В.К Хеда Натюрморт; А.Босхарт Квітковий натюрморт.
1. Намалюй натюрморт з атрибутами мистецтва у стилі «малих голландців» (акварель, пензлі).
2. Колективна робота. Створіть замальовки меблів, дзеркал, світильників тощо для оформлення вітальні у стилі бароко (кольорові олівці).



19
Бароко: музика
(с. 98-103)

Ф.М. де ля Каве Портрет Антоніо Вівальді; Е.Тобі Портрет Антоніо Страдіварі; Е.Хауссманн Портрет Й.- С.Баха; Б.Деннер Портрет Г.-Ф.Генделя.
Караваджо Музиканти, Лютняр.
Орган у соборі Св. Стефана у Пассау (Німеччина) – найбільший у світі.

Дж. Верді Опера «Аїда»: Марш
С. Нікітін «Під музику Вівальді"








20
Українське бароко
(с.104-113)

Андріївська церква, Маріїнський палац, Брама Заборовського у Києві; Собор Св. Юра у Львові, Успенський собор Почаївської лаври; Катерининська церква у Чернігові; Покровський собор у Харкові. Пінзель Жертвоприношення Авраама. Іконостас Спасо-Преображенської церкви у с. Великі Сорочинці. Ікона Покрови Богородиці; І.Руткович Архангел Гавриїл; Й.Кондзелевич Юрій Змієборець. Невідомий художник Портрет Параскеви Сулими. Сокиринський вертеп. Народні картини «Козак Мамай».
1.Створи живописну композицію «Козак Мамай» у стилі українського народного малярства (гуаш або акварель, пензлі).
2.Виліпи рельєфну композицію за мотивами бароко: декор для інтер’єру, меблів (пластилін, стеки).
А. Хачатурян Балет «Спартак»: Тріумф Риму, Цирк.
Українська народна пісня «Їхав козак за Дунай»

21
Галантне рококо
(с. 114-121)

Екстер’єри та інтер’єри палацу Амалієнбург (Німеччина) та Келуш (Португалія). Мейсенська порцеляна. Ж.-Б.Лемуан Барельєфи залу готелю Субіз у Парижі. Ф.Буше Портет мадам де Помпадур; Ж.-Б.Ватто Актори французького театру; Л.К.Пфанцельт Портрет архітектора Бартоломео Растреллі; Е.М.Фальконе Зима.
Собор Рівздва Богородіиці у Козельці. Невідомий художник Портрет С.Дараган. А.Рукерс Клавесин
1.Виготов овальну рамку для фотографій, придумай для неї декор у стилі рококо (паперопластика).
2.Виліпи декоративну скульптуру – дрібну пластику «Пастораль» за мотивами мейсенської порцеляни (пластилін, стеки).
С. Прокоф’єв
«Скіфська сюїта для симфонічного оркестру» (І ч.)
А. Тананко «Звуки клавесина»












22,23
Класицизм: архітектура, скульптура, живопис
(с.122-133)

Собор будинку інвалідів у Парижі; східний фасад Лувру; арка миру в Мілані; палац і парк у Версалі (Франція). Палац гетьмана Розумовського у Батурині; палац Потоцьких в Одесі. А.Канова Амур і Психея. І Мартос Пам’ятник А. де Рішельє в Одесі. Фонтан Діана на площі Ринок у Львові. Н.Пуссен Танок під музику часу, Пейзаж з Поліфеном; К.Лоррен Асканій, що полює на оленя Сильвіни; Ж.-Л. Давид Присяга Гораціїв; А.Лосенко Володимир і Рогнеда; В.Боровиковський Портрет графіні Безбородько з доньками; Д.Левицький Портрет Катерини Нелідової ; Л.Долинський Портрет митрополита Леона Шептицького.
1.Придумай і намалюй вигляд класичного парку з висоти пташиного лету (кольорові олівці, фломастери).
2.Намалюй архітектурний пейзаж із класичною будівлею (графітний олівець, гелева ручка, фломастери).
Київський знаменний розспів. К.Стеценко Всенощна; І.Карабіць Опера-ораторія «Київські фрески»; Ф.Степурко Духовні твори (на вибір).
А. Александров «Свечи»
24,25
Класицизм:
музика
(с. 134-145)

Т.Гарді Портрет Й.Гайдна; Б.Крафт Портрет В.-А.Моцарта; Й.-К.Штілер Портрет Л. ван Бетховена. Кармонтель Моцарт із сім єю; К.Шльосер Бетховен за роботою вдома
-
П. Чайковський Опера «Іоланта» (фрагменти на вибір).
С. Прокоф’єв Танок лицарів з балету «Ромео і Джульєтта».
Л.ван  Бетховен Ода до радості з симфонії № 9 - європейський гімн.
Білозір «Сторона моя»





26,27
Романтизм в образотворчому мистецтві
(с. 146-155)

Е.Делакруа Свобода на барикадах; Т.Жеріко Поранений кірасир; К.Д.Фрідріх На вітрильнику; В.Тернер Пожежа в будинку парламенту; В.Блейк Ілюстрації до «Божественної комедії» Данте; К.Брюллов Автопортрет, Вершниця; А.Мокрицький Портрет дружини, Дівчина на карнавалі; В.Штернберг Пастушок, Садиба Г.С.Тарновського в Качанівці; І.Айвазовський Феодосія. Захід сонця.
1.Намалюй фантастичний пейзаж (акварель, пензлі)
2.Намалюй марину, в якій передай романтичну атмосферу морської стихії (акварель або гуаш, пензлі). Орієнтовні теми: «Захід сонця: штиль», «Серед бурхливих хвиль», «Білокрилі вітрильники на морських просторах», «Скелі на Кримському узбережжі», «Морська баталія».
К. Орф Кантата «Карміна Бурана»;  О.Респігі Сюїта для оркестру «Церковні вітражі».
Песняри «Будочник»-

28,29
Музика романтиків
(с. 156-163)

Е.Делакруа Портрет Шопена; Г.Ф.Керстінг Портрет Ніколо Паганіні; Й.Кріхубер Роберт Шуман; В.А.Рідер Портрет Ф.Шуберта
-
Дж. Палестріна Меса Папи Марчело.
Українські народні пісні «Йшли корови із діброви»; «Взяв би я бандуру»
30,31
Реалістичний стиль в образотворчому мистецтві
(с. 164-175)

Ф.Гойя Повітряний змій, Дівчина з глечиком; Г.Курбе Автопортрет («Відчайдушний»), Віяльниці; Ф.-Ф.Мілле Збиральниці колосків; О.Дом’є Вагон третього класу; Ж.Бастьєн-Лепаж Лондонський чистильщик взуття; І.Рєпін «Запорожці»; К.Трутовський Вдягають вінок; А.Куїнджі Березовий гай; М.Пимоненко Брід;  К.Костанді В люди; В.Орловський Хати в літній день; С.Васильківський Сторожа запорожських вольностей; М.Івасюк В’їзд Б.Хмельницького в Київ, Мати; К.Устиянович Шевченко на засланні; М.Микешин Пам’ятник Б.Хмельницькому в Києві; Л.Позен Лірник
1.Намалюй реалістичну композицію в побутовому жанрі на тему українських народних обрядів (кольорові олівці, пастель, тонований папір).
2.Придумай і намалюй сатиричну картину, карикатуру чи шарж на тему з життя сучасного підлітка (кольорові олівці, фломастер).


І.Карабіць «Пісня на добро»














32
Реалістичний стиль
У
музичному мистецтві
(с. 176-181)

Дж Больдіні Портрет Дж. Верді;
І.Рєпін Портрет М.Мусоргського;
О.Головін Портрет Ф.Шаляпіна в ролі Бориса Годунова; І.Білібін Келья у Чудовому монастирі. Ескіз декорацій до опери М.Мусоргського «БорисГодунов».
Марка з портретом Роксолани (авт. О.Штанко).
-
Дж.Верді Опера «Ріголетто. Арії Джільди, Ріголетто, Пісенька герцога. П.Ніщинський Хор «Закувала та сива зозуля»; Д.Січинський Хор русалок з опери «Роксолана»
Повторення пісень








33
Стильовий синтез. Творчість Тараса Шевченка і
Миколи Лисенка
(с.182- 193)

Т.Шевченко Автопортрети (1840 і 1860 - порівняння), Портрет дівчини з собакою, Портрет Михайла Щепкіна, У соборі Почаївської лаври, Киргизеня, Селянська родина, Циганка-ворожка, Катерина.
Т.Маєргоф Михайло Вербицький.
Марки із зображенням М.Лисенка, М.Вербицького. О.Хвостенко-Хвостов Ескізи костюмів до опери М.Лисенка «Тарас Бульба»
1. Створи емблему фольклорного фестивалю (графічний матеріал за вибором).
2. Створи колаж для оформлення диска «Шевченко і музика» (за бажанням застосуйте компьютерну графіку).
М.Вербицький Хор «Заповіт», М.Лисенко Хор «Заповіт», Друга рапсодія для ф-но, Сарабанда «Сонце низенько, вечір близенько», дует «Коли розлучаються двоє».
Повторення пісень









34
Перевіряємо свої досягнення
Повторення матеріалу
Повторення матеріалу
Повторення матеріалу
Повторення пісень
35
Перевіряємо свої досягнення
Повторення матеріалу
Повторення матеріалу
Повторення матеріалу
Повторення пісень

Календарні плани «Мистецтво 9 клас»
№ уроку,
дата
Назва теми
Художні твори для сприймання
Творче практичне завдання з образотворчого мистецтва
Музичні твори для сприймання
Твори для співу
1,2
Стилі і напрями мистецтва.
Школи і лідери модерну
В. Орта.  Інтерньєр особняка  Тасселя. Е. Гімар. Павільон та ліхтар метро. О. Вагнер. Майоліка- хаус. Й. Ольбрих. Будинок сацесісну. Л. Саліван. Гарант білдінг. І. Левинський. Національний лісотехнічний університет. А. Гауді. Храм святого сімейства. В. Кричевський. Будинок губернського земства в Полтаві. О. Берделі. Автопортрет. Капці Попелюшки. А. Муха. Замисленість. Г. Клімт. Портрет Аделі Блох-Бауер. Творчість Г. Нарбута. К. Сіхульський. Гуцулка. М. Сосенко. Вітраж у церкві Св. Архістратига Михаїла в с. Підберезці.
Розробити ескіз візерунка кахлі в стилі  «сецесія» або тканини «а ля Клімт».
Створення ескізів меблів, посуду, ювелірних виробів в стилі «модерн».
Г. Малер. Адажието.
С. Весна «Це край, де я родилась і живу»











3,4
Символізм – вступ у 20 сторіччя
П. де Шаван. Свята Женевєва, яка споглядає Париж. Г. Моро. Гесіод і Муза. Е. Сонрель. Хода Флори. О. Редон. Натюрмортр. Павук, що плаче. Ж. Дельвілль. Школа тиші. Д. Енсор. Енсор з масками. Я. Мальчевський. Польський Гектор. Врубель. Демон, що сидить.
М. Жук. Біле і чорне. Лілея. Ю. Михайлів. Бродячий дух. Золоте дитинство. А. Беклін. Острів мертвих. Творчість Чурльоніса.
Створення ескіза диску в  символічній манері.
Створення ескізу афіші для виставки творів художників-символістів у вигляді колажу з фрагментів картин за допомогою програм PowerPoint та Photoshop.
О. Скрябін «Прометей»
В. Цой «Звезда по имени солнце»












5,6
Мінливість вражень імпресіоністів
К. Оне. Руанський собор. К. Піссаро. Бульвар Монмартр навесні. А. Сіслей. Міст у Вільнев-ла-Гаренн. Е. Дега. Танцівниці в блакитному.  О. Ренуара. Бал у Мулен- де-ла-Галетт. , Е. Мане. К. Оне у власному човні студії. О. Роден. Поцілунок. Мислитель. І. Грабар. Хризантеми. М. Бурачек. Березень. Творчість О. Мурашко.П. Сезан. Стіл, серветка, фрукти. В. Ван Гог. Соняшники. П. Гоген. Ареареа. А. Лотрек. Співачка Івет Гільбер. М. Глущенко. Вечірня Венеція.
Створення марини в стилі «імпресіонізму» з використанням техніки пуантилізму.
Створення серії замальовок рідної школи в різну пору доби
К. Дебюсі. Післяполудневий відпочинок Фавна.
J am e s H o r n e r
«М у h e a rt w ill go on»








7,8
Авангард: кубізм, футуризм, кубофутуризм
Ж. Брак. Жінка з гітарою. П. Пікасо. Авіньонські дівчата. Скрипка і гітара. Ф. Леже. Акордеон. Х. Гріс. Гітара на столі. П. Пікасо. Арлекін. О. Архипенко. Царь урлюк. Час. Українці. О. Богомазов. Портрет дружини Ванди. Пиларі.
Створення колажу на тему музики у стилі кубізму.
Малювання футуристичної композиції на тему танцю, як фрагмента оголошення про дискотеку.
А. Оннегер. Пасифік 231.
В. Верменич
«Чорнобривці»





9,10
Лабіринтами художньої абстракції
В. Кандинський. Поперечна лінія. Домінуюча дуга. Козаки. П. Андрусів. Бій під Конотопом. П. Мондріан. Буги-вуги на бродвеї. Р. Делоне. Висока португалка. В. Баранов-Росіне. Автопортрет. Музичне капричіо. К. Малевич. Чорний квадрат. Супрематична композиція. О. Екстер. Ескіз костюма Саломеї. А. Петрицький. Ексцентричні танці. В. Меллер. Ассирієць. В. Єрмилов. Гітара. Портрет художника О. Почтенного. Л. Корбюзьє. Капела Нотр-Дам-дю-О. м. Роншан. С. Серафимов. Площа свободи м. Харків.
Створення варіанту дизайну оформлення побутових речей в стилі ідей П. Мондріана.
Створення рельєфної композиції  у стилі конструктивізму.
Й. М. Хауєр. Концерт для скрипки с оркестром.
Т. Кароль
«Україна – це ти»












11,12
У пошуках художньої експресії
Е. Мунк. Крик.О. Дікс. Празька вулиця. Ф. Марк. Синій кінь. Е. Мольде. Осіннє море. О. Явлинський. Фермер. Е. Контратович. Великдень. П. Клеє. Сенекіо. Парк. Е. Балах. Той, що співає. Месник. А. Модільяні. Портрети Жанни Ебютер. Голова жінки. А. Матіс. Урок музики. Фіолетовий халат. А. Дерен. Сушка вітрил. Поворот дороги. С. Далі. Сталість памяті. Невільничій ринок. Тайна вечеря. Л. да Вінчі. Тайна вечеря.
Створення декоративної композиції  за мотивами дерева, квітки, тощо  застосовуючи техніку декупажу.
Створення  живописного етюду в манері експресіонізму.
А. . Шенберг. Місячний Пьєро. №5. Вальс Шопена. Ф. Шопен Вальс.
С. Вакарчук «Все буде добре»








13,14
Повернення до ідеалів краси минулого
Ю. Захарєвич. Національний університет «Львівська політехніка». Володимирівський собор м. Київ., Херсонес. м. Севастополь. Тріумфальна арка м. Париж. Театр на Єлісейських полях. Римський колізей. Квадратний колізей м. Рим. Будинок уряду м. Київ. Південний вокзал м. Харків. Лінкольн-центр м. Нью-йорк. В. Городецький. Костел Св. Миколая, Караїмська каноса. З. Серебрякова. Автопортрет. За обідом. А. Руссо. Напад у джунглях. Н. Піросмані. Жираф. Творчість М. Приймаченко. М. Бойчук. Дівчина. І. Падалка. Фотограф на селі. Г. Кальченко. Катерина Білокур. Т. Яблонська. Молода мати. А. Ерделі. Заручені.
Створення ескізів сучасних театрів, кінотеатрів, палаців мистецтва з ознаками неокласицизму.
Розробка ескізів дитячого одягу в стилі «примітивізм» або з використанням мотивів М. Приймаченко.
П. Хіндеміт. Художник Матіс. 1ч. І. Стравинський. Весна священна.
АВВА
«Це новий рік»











15,16
Постмодернізм
М. Дюшаї. Колесо. Мона Ліза з вусами.Г. Арп. Колаж. Відкриті та закриті очі. Д. Поллок.  №25.д. Розенквіст. Фаренгейт 1982. Р. Ліхтенштейн. У машині. Бітлз. К. Ольденбург. Воланчик. Прищіпка. Мяка скрипка. Монограма. Е. Ворхол. Бітлз. Мерлін Монро. Зебра. А. Колдер. Мобіль. В. Татлін. Вежа. Ж. Тенглі. Фонтан Стравинського. Н. Шоффер. Хромос 15. В. Вазереллі. Вега 200. Нам Джуі Пайк. Відвоарт. А. Криволап. Степ. О. Тістол. Арарат 5. Б. Прас. Інсталяція-алюзія на роботу Е. Мунка.
Створити власний варіант оптичної ілюзії у стилі геометричної абстракції.
А. Шнітке. Танго.
Повторення пісень










17,18
Екранні мистецтва. Форми поширення мистецтва.
Мова і види кіномистецтва
Фрагменти популярних фільмів
Створення кіноплаката.
Створення ескіза персонажу персонажу для фентезі.
Дж. Горнер. Саундтреки до фільмів «Титанік», «Аватар»,
Дж. Вільямс.
Саундтрек до фільму «Зоряні війни»
Спи Ісусе, спи







19,20
Жанри і стилі кіно
Фрагменти популярних фільмів:»Ромео та Джульєтта», «Пятий елемент», «Матриця»
Створення ескіза персонажу персонажу для фентезі.
Е. Вебер»Кішки»
А. Олійникова
«Кіно»




21,22
Професії та школи у кінематографі
Фрагменти фільмів відомих режисерів, операторів, сценаристів з участю зіркових акторів.
Зображення кіноперсонажів з різною мімікою.
Музичні фрагменти з фільмів відомих композиторів.
Кузьма Скрябін
«Люди як кораблі»




23,24
Українське кіно
Фрагменти фільмів з участю В. Холодної, фільмів О. Довженко, І. Кавалерідзе, С. Параджанова, Л. Осики, О. Саніна. Фрагменти українських анімаційних фільмів.
Виготовлення постера або рекламного буклету  для українського кіно за мотивами літературної класики.

Музичні фрагменти до українських фільмів.
І. Білик
«Хай живе надія»
25,26
Телебачення: погляд у світ
Фрагменти телепродукції.
Створення образу тварини для анімації у стилі петриківського розпису.
Мтиузичні фрагменти телеекрану.
Ярмак
«Твої сни»




27,28
Фотомистецтво та реклама
Фототворчість А. Адамса, Ю. Химича, Г. Маліна, Ч. Юнга та ін.
Створення реклами української продукції в стилі мінімалізм
Приклади використання музики в рекламі
О. Зацепін
«Есть только миг»




29,30
Поширення мистецтва: музеї, галереї, бібліотеки
Інформація про діяльність музеїв, галерей, бібліотек
Створення рекламних плакатів про художні секції, гуртки своєї школи.

Укр. нар. Пісня
«Прии долині кущ калини»



31,32
Мистецтво в діалозі культур
Петропавлівський концерт та мінарет в Камянець-Подільську,Китайський павільйон та японська пагода в Брюселі,палац Альгамбра в Гранаді; творчість ван Гога, Поля Гогена, Врубеля, Марчука, Рєпіна, Акименка, Крушельницької, Лифаря
Створення фотографії.
Пісні та арії з опер у виконанні
С. Крушельницької.
Повторення пісень





33
Перевіряємо свої досягнення
Повторення матеріалу
Повторення матеріалу
Повторення матеріалу
Повторення пісень



34
Перевіряємо свої досягнення
Повторення матеріалу
Повторення матеріалу
Повторення матеріалу
Повторення пісень



35
Перевіряємо свої досягнення
Повторення матеріалу
Повторення матеріалу
Повторення матеріалу
Повторення пісень





Немає коментарів:

Дописати коментар